5 tipp az egészséges immunrendszerhez

A táplálkozás jelentősége nem csak a felnőttek esetében meghatározó.
5 tipp az egészséges immunrendszerhez

A csecsemők és a kisgyerekek megfelelő táplálkozása is kulcsfontosságú, hiszen az egészséges növekedésük és a fejlődésük múlik azon, hogy milyen táplálékot biztosítunk számukra. Azonban figyelembe kell venni, hogy a gyermek nem kis felnőtt, tápanyagigénye eltérő.

Mivel az élet első három évében az immunrendszer intenzív fejlődésen megy keresztül, az erős ellenállóképesség kialakításához és fenntartásához szeretnénk most néhány hasznos tanáccsal szolgálni. A cikkben 5 tippet adunk, hogy mivel is erősíthetjük meg gyermekünk immunrendszerét.

1. Ne vidd túlzásba a fertőtlenítést

Egy éves kor felett a gyermek egyre bátrabban felfedezi fel az őt körülvevő világot. Rengeteg baktériummal és mikroorganizmussal találkozik, melyek kihívás elé állítják az immunrendszerét. Van egy alapvető higienes szabály, mossuk meg a gyermek kezét napközben többször, ha szükséges legyen alapvető tisztaság a lakásban. De kerüljük a túlzott sterilitást, a fertőtlenítő és antibakteriális szerek használatát. Az otthoni környezetben fokozottan védett gyermek immunrendszere felkészületlenebb lehet, amikor közösségbe vagy baráti társaságba mentek.

2. A vitaminok és ásványi anyagok

A vitaminok nagyon sok élelmiszerben megtalálhatók, ilyenek a gyümölcsök, zöldségek, gabonafélék és az olajos magvak egyaránt. A vitaminok mellett pedig az ásványi anyagok is fontosak, hiszen létfontosságú feladatok szabályozásában játszanak szerepet, ezért szüksége van rá a kisgyermek szervezetének a fejlődéshez. Az A-,D-és C-vitamin, valamint a cink és vas szerepe kiemelkedően fontos az immunrendszer támogatásában. Egy éves kor felett a gyermek étrendjébe változatosan beéípthető a Milumil Junior gyerekital, mely értékes tápanyagokat tartalmaz. Ezeket az italokat kifejezetten az 1-3 éves korosztály speciális vitamin- és ásványi anyag szükségleteit szem előtt tartva alakították ki, C- és D-vitamin tartalmukkal pedig hozzájárulnak gyermeked immunrendszerének normál működéséhez.

3. Fordíts figyelmet a pihentető alvásra

Az immunrendszer megfelelő működésében az alvásnak is kulcsszerepe van. 1-3 éves kor között a baba alvásigénye még mindig nagyon magas. Éjjel 9-12 órát is alszik, nappali alvásigénye 1-2 óra. A színes képek, plüssállat és játék izgalmas helyé teheti a gyermek szobáját, de igazából nincs rá szüksége. Sőt az alvásban egyáltalán nem segíti gyermeked, stimuláló hatással lehet rá. A napirend vagy alvási rituálék kialakítása, játékok elpakolása nagy segítség lehet a pihentető alvás megteremtésében.

4. Az aktív pihenés és kikapcsolódás a szabadban

A gyermek életkorának megfelelően kiválasztott rendszeres fizikai aktivitás növeli a természetes antitestek számát és támogatja az egészséges immunrendszer kialakulását. Sétáljatok minél többet a szabadban és ne rémisszen meg benneteket a hűvösebb idő sem. Mozduljatok ki rendszeresen a lakásból, legyen a levegőzés is a napirend egy nagyon fontos része!

5. A táplálkozás kulcsfontosságú

A hozzátáplálásától kezdve kínálj rendszeresen zöldségeket, gyümölcsöket, gabonákat tartalmazó ételeket a gyermeknek. Szülőként úgy támogathatod a baba immunrendszerét, hogy biztosítod számára az egészséges, változatos és kiegyensúlyozott étrendet. Egy éves kor felett napi három rendszeres, tápanyagokban gazdag étkezéssel, mint reggeli, ebéd, vacsora és két kisebb étkezéssel, mint tízórai és uzsonna, biztosíthatod gyermeked számára a megfelelő energia- és tápanyagszükségletet.

Kapcsolódó cikkek

5 hasznos tipp, amivel felkészülten várhatsz az allergiaszezonra

5 hasznos tipp, amivel felkészülten várhatsz az allergiaszezonra

A legtöbben főként a késő nyári időszakban szenvednek a növényi eredetű allergiáktól, de azért bőven van már tünet kora tavasztól is.

Az egyik családtag feszültsége - 6 jel, hogy a család stresszes - a többiekre is átragadhat.

6 jel, hogy a család stresszes

A stressz, a testet és a lelket is megnyomorítja. Hatását nem pusztán az adott családtag érzékeli, ez a családi kapcsolatokra is kihat.

Nem lehet mindig segíteni - Hogyan mondjunk nemet bűntudat nélkül?- néha nemet kell mondani, még ha rossz érzés is.

Hogyan mondjunk nemet bűntudat nélkül?

Nemet mondani nem könnyű. Azonban, néha nem árt gyakorolni, hiszen mindenki teherbíró képessége véges. Csak rajtunk múlik, csak tőlünk függ, hogy kinek, mikor engedünk, és hogyan szervezzük az életünket. Mutatjuk, hogyan mondjunk nemet úgy, hogy ne bántsu