5 hasznos tipp, amivel felkészülten várhatsz az allergiaszezonra

Nem véletlen, hogy a tengerparton kevésbé vannak allergiások.
5 hasznos tipp, amivel felkészülten várhatsz az allergiaszezonra

A legtöbben főként a késő nyári időszakban szenvednek a növényi eredetű allergiáktól, de azért bőven van már tünet kora tavasztól is. A barkavirágzatú növények (pl.mogyoró) az elsők, amelyek ontják virágporukat, ezekhez csatlakoznak be márciustól a fák virágporai (kőris, nyár, bükk, tölgy), majd nyáron tetőzik az allergiaszezon a pázsitfüveknek (üröm, parlagfű) köszönhetően. A nem őshonos parlagfű bizony rengeteg ember életét keseríti meg, akik köhögéssel, tüsszögéssel, orrfolyással, szemviszketéssel küzdenek ebben az időszakban. Cikkünkben olyan tanácsokat adunk, melyekkel felkészülhetsz, illetve könnyebben átvészelheted az allergiás időszakot. Nemcsak allergia esetén érdemes ezeket megfogadni, hanem bármilyen, légutakat érintő betegségnél, problémánál.

Első feladatod az immunturbó

Akár vírusokról, akár baktériumokról, akár allergénekről van szó, nagyon sok múlik azon, hogy a szervezeted milyen állapotban van, vagyis, amikor betalál a probléma, mennyire vagy erős és felkészült. Egy jól működő szervezet sokkal kevésbé szenvedi meg a betegségeket és allergiákat, és gyorsabban is lesz túl azokon.

Nem kell csodaszerekre gondolnod, két fantasztikus dolog is van az emberiség kezébe, ami ráadásul mind élelmiszerekben, mind étrendkiegészítők formájában elérhető.

Ez a C- és a D-vitamin. Mindkettő megannyi folyamatot támogat a szervezetben, erősítik az immunrendszert, segítik a sejtek működését, gyorsítják a regenerálódást.

Megbetegedéses időszakokban és az allergiaszezonra készülve a mennyiségüket emelni kell a szokásos ajánlásokhoz képest. C- vitaminból nyugodtan bevihető napi 2000-3000 milligramm. Feltalálója, Szent-Györgyi Albert, napi 8000 mg-ot fogyasztott belőle, 93 évig élt, és semmi problémája nem adódott abból, hogy ennyit vesz be.

A D-vitamin nem vízben oldódó, mint a C, ezért érdemes odafigyelni, hogy zsiradékot is vigyünk be mellé a szervezetbe. D-vitaminból szedhetünk 1000-2000 nemzetközi egységet alapból, ilyenkor pedig a dupláját is. Vannak C+D duó készítmények, melyekből érdemes két tablettát bevenni naponta.

A D-vitamin olyan ételekben is előfordul, mint a máj, halhús, tojássárgája.

A méhek ajánlásával

Ezeknek a szorgos rovaroknak több hasznos dolgot is köszönhetünk. A méz a legegészségesebb édesítőszer, és nem kell félni attól sem, hogy hízlal. Allergiások figyeljenek oda, hogy, milyen mézet vesznek, érdemes őstermelőktől, és megbízható forrásokból választani, ahol garantálják, hogy szennyező anyag- és allergénmentes.

Allergiás időszakban jó, ha kerüljük a szénhidrátokat, ne nassoljunk, csökkentsük a pékáruk fogyasztását, mert a cukor gátolja pl.a C-vitamin felszívódását. Ezért is remek alternatíva a méz.

De van egy másik termék is, ami segíthet, ez pedig a méhpempő. Számos problémára, betegségre jó, erősíti az immunrendszert, viszont rendszeresen (legalább 3 hónapos kúra) kell bevinni. A mennyisége egy felnőttnek csupán egy borsónyi, reggelente. Elérhető számos piacon a mézet is áruló őstermelőknél.

Légfertőtlenítés

A légúti problémákkal küzdőknek érdemes beszerezniük egy diffúz párologtatót, amibe folyadékot kell tenni, abba pedig tiszta növényi olajokat cseppenteni. Kaphatóak olajkomplexek is, de mi is összeválogathatjuk ezeket a cseppeket. Kiváló légúttisztító és fertőtlenítő a borsmenta, az eukaliptusz, a rozmaring, a narancs, és a teafa. Segítik a légzést, tisztítják a levegőt, és megelőzik a levegő sem lesz száraz a párologtató által. Estére alkalmazhatunk levendulát, és orbáncfű olajat a könnyedebb pihenésért.

Sót a levegőbe

Nem véletlen, hogy a tengerparton nincsenek allergiások. Ha van lehetőségünk, mehetünk sóbarlangba is, de könnyedén juttathatunk sót otthon is a levegőbe. Egyrészt sok fürdősó használatával a forró kádfürdőnkbe, másrészt az említett párologtató segítségével. A legjobb ugyanis, ha ebbe nem desztillált vizet, hanem Salvus-vizet teszünk (és abba cseppentjük az olajakat). A Salvus-víz már orrspray formájában is kapható, ami ugyanezen az elven hat.

Mozogj!

Hiába elcsépelt, a mozgás nagyon sok mindenre ellenszer, mivel a sport hatására bekövetkező testi folyamatok révén erősödik az immunrendszer, ellenállóbbak leszünk, felszabadul számos jótékony hormon, és fitten nézhetünk szembe a támadásokkal. Nem kell maratont futni, vagy 200 kilóval fekvenyomni, a lényeg, hogy rendszeresen végezz olyan mozgást, amiben örömödet is leled!

Kapcsolódó cikkek

A mozgás és a vitaminok hatása az egészségünkre

A mozgás és a vitaminok hatása az egészségünkre

Számos súlyos betegség vezethető vissza a mozgás, illetve a vitaminok hiányára.

Az anyagcsere lassul ugyan - Fogyás 40 éves kor után – mégsem lehetetlen lefogyni.

Fogyás 40 éves kor után

40 éves kor után nem is olyan egyszerű fogyni, hiszen ilyenkor már a csökkent ösztrogéntermelés miatt, egyre csak lassul az anyagcsere, ami bizony súlygyarapodást eredményez. Azonban vannak olyan módszerek, amelyek segítségével elérhetjük az ideális alako

A szervezettség - A kisgyermekek igénylik a lefekvési rutint- kiegyensúlyozottá és boldoggá tesz.

A kisgyermekek igénylik a lefekvési rutint

A gyerekeknek keretekre, szabályokra és rituálékra is szükségük van. Ettől érzik magukat biztonságban. Az esti rutin nem csak a testi egészséget segíti elő, de a léleknek is jót tesz.