A gyermekek és a különös szokásaik

A gyerekeknek különös szokásaik vannak. Előfordul, hogy ezeket a szokásokat, tevékenységeket akkor űzik, amikor szoronganak, szomorúak, azaz ezeknek a rituáléknak az ismétlődése nyugtató szerepet tölt be, mégpedig az agy, az idegrendszer nyugtatása miatt van szükségük ezekre az ismétlődő cselekedetekre. Általában azok a gyerekek, akik gyerekkorukban gyakran folyamodnak az ismétlődő magatartási formákhoz, felnőttkorukban is vannak olyan viselkedési mintázataik, amelyek stresszhelyzetben megnyugtatják őket. Hogy mik ezek a szokások? Ezek sokfélék lehetnek, ilyen például a haj cirógatása, a köröm rágása, a gyakori rágózás, az ajakrágás és akár estig is lehetne folytatni a sort.
Sok gyereknek van különös szokása - A gyermekek és a különös szokásaik-, amit nagyobb korukra ki is nőnek.

Milyen szokásai lehetnek a gyerekeknek?

A gyerekeknek sokféle olyan szokása lehet, amely megnyugtatja őket bizonyos helyzetekben. Legyen szó az esti lefekvésről, az első bölcsődei, vagy óvodai napokról, az olyan élethelyzetekről, amelyek lelkileg megviselik őket. Ez lehet az ujjszopás, a haj csavargatása, a köröm rágása, vagy éppen a hintázó testmozdulatok. Ezek a szokások lecsillapítják az idegrendszert, ezért is ragaszkodnak a gyerekek ezekhez annyira.

Családi magazin cikk közepi banner

Néhány önmegnyugtató szokás

Az ujjszopás nem ismeretlen a gyermekeknél. Ez, és a test ringatása, akár már csecsemőkorban kialakulhat. A gyerekek általában akkor szopják az ujjukat, amikor a szülő lefekteti őket, de gyakran előfordulhat, hogy más tevékenységek közben, vagy valamilyen érzelmi sokk hatására alkalmazzák ezt a megnyugtató mozdulatot. Az ujjszopás mellett a test ritmusos mozgása, az önringhatás is gyakori a gyerekeknél. Ezek az ismétlődő szokások megnyugtatják a központi idegrendszert, amelyre szükségük van a gyerekeknek, hogy el tudjanak aludni, lazulni. Sok gyereknél ezek a szokások teljesen eltűnnek, amikor óvodába kerülnek, de legkésőbb iskolába lépéskor hagynak fel ezekkel a magatartási formákkal. Amennyiben ezek még nagyobb korban, netalántán felnőttkorban is megmaradnak, úgy minden valószínűség szerint valamilyen lelki trauma miatt használja az adott gyerek, kamasz vagy felnőtt ezt a szokást, hogy lecsillapítsa a háborgó lelkét és a benne dúló harag, düh, vagy stressz eltűnjön.

A szülő sokat segíthet

Akármilyen szokása is van a gyermeknek, a szülőnek sem negatív megjegyzéseket nem szabad tennie, sem büntetni nem szabad emiatt a gyereket, megszégyeníteni pedig egyenesen tilos, hiszen ezzel nem oldódik meg a probléma. A legjobb, amit a szülő tehet, hogy megnyugtatja a gyermeket és figyelmen kívül hagyja ezeket a szokásokat. Nyilván, ettől még a gyermek ugyanúgy rabja marad még egy ideig ezeknek a cselekedeteknek, a szülőnek ugyanúgy fájdalmas vagy rossz lehet látni a gyermek fura szokásait, de ezek egy idő után elmúlnak, így nincs ok aggodalomra. Főleg akkor nem kell idegeskedni, ha a gyermek kiegyensúlyozott és boldog családban él, és biztosak vagyunk benne, hogy sem az óvodában, sem az iskolában nem érik emiatt atrocitások.

Kapcsolódó cikkek

A szülő nevelje - A gyermek megszégyenítésének 3 káros hatása – de soha ne szégyenítse meg a gyermekét.

A gyermek megszégyenítésének 3 káros hatása

A gyermek megszégyenítése az egyik legbűnösebb cselekedet, amit egy felnőtt elkövethet, hiszen mérhetetlen károkat okozhat a gyermek lelkében. Mutatjuk, hogy miért nem jó nevelési eszköz a megszégyenítés.

A tinédzsereket nem könnyű nevelni - 4 tanács tinédzserek neveléséhez – de azért vannak jó és megbízható módszerek.

4 tanács tinédzserek neveléséhez

A tinédzserek nevelése nem mindig bizonyul egyszerű és könnyű feladatnak. Néha bezárkóznak, és nem engednek magukhoz közel, néha viszont nagyon is kitárulkoznak. Egyetlen kulcs létezik hozzájuk, ez pedig nem más, mint a szeretet.

A szülőnek kell észrevenni, ha szorong a gyermek - 5 tanács, ha a gyermek szorong- és a szülőnek is kell segítő kezet nyújtani.

5 tanács, ha a gyermek szorong

A szorongást komolyan kell venni. A szülő feladata, hogy észrevegye, ha a gyermek rosszul érzi magát a közösségben, vagy nem szeret óvodába, iskolába járni. Akár még szakember segítségére is szükség lehet.