Milyen táplálékot és hogyan csomagoljunk a gyereknek az iskolába?

A gyerekek egészséges táplálása nagyon lényeges, hiszen a növekedésükhöz és a fejlődésükhöz vitaminokra és ásványi anyagokra van szükségük. Ezek az egészséges táplálékok sok értékes tápanyagot biztosítanak a gyerekeknek. Ezekből a tápanyagokból nyerik az energiát, amelyre szükségük is van a tanuláshoz és a játékhoz.
Milyen táplálékot és hogyan csomagoljunk a gyereknek az iskolába?

A gyerek is segíthet a pakolásban

Az uzsonna csomagolása mindig nagy fejtörést okoz a szülőnek. Amikor még kicsi a gyerek, együtt is csomagolhatunk az uzsonnás dobozba, így megtanulja, hogyan kell elkészíteni az uzsonnát. Nagyobb korában már rá lehet bízni, hogy reggeli után, ő maga készítse el az uzsonnásdobozba valókat. A gyerekek többnyire csak finom és édes dolgokat csomagolnának maguknak, így mindig ellenőriznünk kell, hogy került e gyümölcs, zöldség vagy más egészséges nassolnivaló a dobozba.

Milyen ételek közül választhatunk?

Nem egyszerű a döntés, de már jó előre lehet készülni. Akár egy hónapra előre is gondolkodhatunk, és mi magunk is készíthetünk egészséges ételeket, uzsonnákat és rágcsálnivalókat. A gyerekkel meg kell szerettetni a zöldségeket és a gyümölcsöket, mert ezeket is számtalan változatban el lehet készíteni. De egészséges alapanyagokból mi magunk is süthetünk kekszet, készíthetünk müzli szeletet, vagy sült, párolt zöldségeket. Arra mindig ügyeljünk, hogy romlandó ételekben ne nagyon gondolkodjunk és mindig szezonális, friss alapanyagokból dolgozzunk.

Hétvégi, esti programnak is jó

Akár esténként, vagy hétvégéken is készíthetünk családilag finom ételeket, kekszeket, salátákat, amelyeket aztán az egész család élvezettel fogyaszthat el az iskolában és a munkahelyen. Rengeteg recept található az interneten. A közös receptkeresgélés alkalmat ad arra, hogy minden családtag elmondja a véleményét az adott uzsonnáról, ételről, hiszen olyan ételt nem érdemes elkészíteni, amit senki sem szeret. Az egészséges ételeket is nagyon ízletesen el lehet készíteni, csak egy kevés kreativitás és fantázia szükségeltetik hozzá.

Törekedjünk a változatosságra

Bármennyire is szeretünk egy-kétféle ételt, egy idő után unalmassá válik. Nem lehet mindig ugyanolyan salátát, vagy snacket készíteni, néha valami újdonságot is ki kell próbálni. Hagyjuk, hogy a gyermek is ötleteljen, és ha már nagyobb, ő maga is elkészítheti az uzsonnát.

Zöldségekből és gyümölcsökből ízletes turmixitalokat is készíthetünk, ezeket is lehet fogyasztani egy-egy étkezés helyett. Remek lehet tízóraira, vagy uzsonnára, hiszen nem csak eltelítenek, de tele vannak tápanyagokkal, amelyekből energiát nyerhetnek a gyerekek.

Tanítsuk meg a gyermeket sütni és főzni

Az iskolai időszak nem csak a tantárgyakról, a kötelező tanulásról kellene szólni. A gyereket otthon is sok mindenre megtaníthatjuk. Az egyik ilyen a sütés és a főzés. Nekünk is élveznünk kell ezt a tevékenységet ahhoz, hogy a gyermek is kedvet érezzen ahhoz, hogy fakanalat vegyen a kezébe. Hagyjuk kibontakozni, hagyjuk, hogy kamaszként akár egy komplett menüt is elkészítsen.

Kapcsolódó cikkek

A családok együtt is mozoghatnak - Fitnesztippek családoknak

Fitnesztippek családoknak

A sport mindenkinek jót tesz. Nem csak a testtel, a lélekkel is csodákat művel. A családoknak javasolható a közös mozgás, nem csak a testi egészség érdekében, hanem a szorosabb családi kötelék kialakítása miatt is.

5 érdekes infó a tinédzserekről

5 érdekes infó a tinédzserekről

Tinédzsernek lenni nem könnyű. Igazi érzelmi hullámvasúton száguldoznak, ember legyen a talpán, aki követni tudja ezeket a változásokat. Ismerjük meg őket, hogy könnyebb legyen velük élni!

A kutya nem csak egyszerűen családtag, a gyermeki fejlődést is segíti

A kutya nem csak egyszerűen családtag, a gyermeki fejlődést is segíti

Ha kutya van a családban, akkor ez a gyermeki fejlődésre és egészségre is pozitívan fog hatni.